Total de visualitzacions de pàgina:


2 de juny 2013

Fira del conte de Medinyà !!!!!!!

Aquest cap de setmana s'ha celebrat a Medinyà  la 4a edició de la " Fira del Conte".

                                   

La fira del conte de Medinyà neix l’any 2010 arrel de la idea sorgida d’un veí del poble , en Joan Bahí, que llegint un “dominical” de la Vanguardia on s’havia publicat un reportatge en honor al bicentenari del naixement de l’escriptor danès Hans Christian Andersen, va recordar la història que deia que aquest famós escriptor havia fet referència al poble en el seu llibre “Viaje por España”.

 Era l’excusa perfecte per retre-li homenatge i al mateix temps donar a conèixer les potencialitats turístiques i culturals de la població (i aquesta zona del gironès).
Es va idear una fira inèdita, engrescadora i amb el conte com a protagonista.

 I d'aquesta manera neix una fira plena d'activitats, tallers, i com no " CONTES".

Tot el poble s'omple de paradetes d'artesans, il.lustradors, llibreters, narradors ...... un món fantàstic i ple de fantasia !!!!

A l'entrada de la fira un gran bou i en Patufet ens donen la "Benvinguda".


Mireu quin "Gegant del Pi" , tant eixerit !!!!!!




A la plaça del poble un munt de contes :

La Margarida Falgars i la Sandra Roura, en llenguatge de signes ,ens expliquen el conte : 
 
" El Gegant de Zeralda "
 
 Un ogre molt ferotge que té molta gana i s’ho menja tot, sobretot nen i nenes. Un dia, però, descobreix el plaer de la bona cuina.
 
També l' "Alma i un mar de contes " on grans i petits hem disfrutat amb els dos contes que ens ha explicat.
 
Dos contes molt coneguts i populars però que ella  n'ha fet la seva particular versió, fent interactuar un munt al públic infantil.
 
" En Patufet"
 
i
 
"La Caputxeta vermella"
 
 
 
I pels carrers del poble més personatges de contes, com aquest bonic " Soldadet de Plom".


Tallers per als infants n'hi havia de tots tipus , per triar i remenar, tallers de titelles, de fang, d'estampació, de pintar amb xocolata .....

L' Aina ha triat un taller de cuir on es podein fer braçalets, anells, penjolls, clauers ....... amb uns resultats fantàstics !!!!



L'Aleix ha preferit jugar en aquest magnífic castell i fer volar la seva imaginació !!!!!!


Una fira sense cap mena de dubte de "conte".
Us animo a visitar-la estic segura que us encantarà !!!!!

10 comentaris:

  1. Quins records Magda!!! Durant uns anys vaig ser veïna d'aquest poble tant particular. Tal i com et vaig explicar a l'entrada "Temps de flors" durant 15 anys vaig gaudir d'aquestes contrades tant precioses. Vaig passar moltes temporades a Ravos del Terri petit, petit poblet al costat de Medinyà on anàvam molt sovint. Però des de 2005 que les visites ja són molt poc freqüents i per tant desconeixia la celebreció d'aquesta fira, però m'apunto a l'agenda l'esdeveniment per recordar-ho l'any vinent.
    Moltes gràcies per compartir la informació.
    Tonets i bona setmana.

    ResponElimina
  2. Anna,me n'alegro moltíssim de portar-te bons records amb aquesta entrada !!!!!
    A veure si t'animes a venir altra vegada per terres gironines que tenen un encant especial !!!!!!
    I la " Fira del conte" fantàstica!!!!
    Als meus fills no cal dir que els hi ha encantat però a mi també, moltíssim.
    És molt recomenable.
    Petonets guapa !!!!

    ResponElimina
  3. Apa, nosaltres ho vam mirar , ens agradava molt la proposta, però , llàstima que ens agafi tan lluny. Amb el munt de coses xules que es fan aquests dies a les terres gironines , snif.
    Gràcies per compartir-ho!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic segura que a en David li hagués encantat i a vosaltres també.
      Nosaltres era el primer any que hi anavem perquè sempre ens coincidia amb altres activitts i realment ens va encantar.
      Uns contacontes fantàstics, uns tallers encantadors i unes paradetes la mar de mones !!!!!
      Llàstima que us quedi una miqueta lluny !!!!
      Petonets

      Elimina
  4. Jo tampoc coneixia aquesta Fira del conte i m'encanta la idea. Ja saps com en sóc de "cuentista"!
    Veig que us ho passareu molt bé amb regalets inclosos.
    Bona setmana!
    Petonets regalats
    Carme

    ResponElimina
    Respostes
    1. Heheheehhe Carme !!!!
      Jo estic ben segura que t'hagués encantat, és una fira fantàstica !!!!
      Amb un munt de parades de contes, de titelles, d'il.lustradors .... genial !!!!!!
      Petonets de conte bonica !!!!!

      Elimina
  5. Es una feria encantadora!!!! con cuentos, títeres, cuero... genial, genial. Un beso verde.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues si Blanca , nos encantó a mis hijos y a nosotros, genial !!!!!!!!!
      Mil besos verdes guapisimaaaaaaaaaaaaaa

      Elimina
  6. Mira que em perdo coses!! Quina pinta de fira!!!! No pareu vosaltres!!!
    Gràcies per compartir, guapa! I molt bon cap de setmana (jo acabant informes... buf!!!).
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jjajajaajja Olga és que aquests dies anem de bòlid, veritat????
      Uffffffffff informes, actes, .... és un no parar ja veus que jo no tinc el bloc gaire actualitzat.
      Però ja es la recta final !!!!
      Petonets guapa i bon cap de setmana

      Elimina